El Último de la Fila, amb Manolo García i Quimi Portet, ha anunciat noves dates per a la seva gira de retorn el 2026 després d’esgotar les entrades en poques hores. A causa de l’alta demanda, s’han afegit concerts a Barcelona (7 de maig a l’Estadi Olímpic Lluís Companys), Bilbao (5 de juny al Bizkaia Arena BEC) i València (9 de juliol a l’Estadi Ciutat de València). Aquestes dates se sumen a les ja anunciades, que també van penjar el cartell de “sold out” ràpidament. Les entrades per a les noves dates es posaran a la venda aquest divendres 30 de maig a les 10 del matí. A més, s’ha anunciat una propera venda d’entrades per a Madrid el 16 de juny, tot i que la ubicació del concert encara està per determinar. L’èxit de vendes ha estat acompanyat de queixes sobre la gestió de Ticketmaster, amb usuaris reportant problemes tècnics i preus superiors als anunciats inicialment pel grup.
El DocsBarcelona 2025 ha tancat la seva 28a edició amb més d'11.000 assistents, un augment del 18% respecte a l’any anterior. “La memoria de las mariposas”, de Tatiana Fuentes, ha guanyat el premi a la millor pel·lícula, destacant la seva exploració de les víctimes indígenes del comerç del cautxú al Perú i la seva “resignificació de les imatges”. “Grup natural”, de Nina Solà, ha rebut el premi a la millor pel·lícula catalana, presentant un retrat universal del sistema educatiu a través d’un institut de Barcelona. El premi del públic ha estat per a “Mares”, mentre que el documental ucraïnès “Timestamp”, de Katerina Gornostai, ha guanyat el Premi del Jurat, centrant-se en l’esforç per mantenir les escoles obertes durant el conflicte amb Rússia. “The dialogue police”, de Susanna Edwards, ha rebut el premi a la rellevància periodística d’EL PERIÓDICO, amb una menció especial per a “Facing war”, de Tommy Gulliksen, que segueix els esforços de Jens Stoltenberg per frenar la guerra d’Ucraïna. Altres premis inclouen el Nou Talent per a “Two strangers trying not to kill each other”, de Jacob Perlmutter i Manon Quimet, i el de Millor Muntatge per a “Always”, de Deming Chen. Finalment, Heino Deckert ha rebut el Premi d’Honor.
L’escriptor barceloní Chufo Lloréns ha mort als 94 anys. Nascut el 1931, Lloréns va combinar una reeixida carrera en el món de l’espectacle amb la seva passió per la literatura. Va ser propietari de conegudes discoteques barcelonines com El Papagayo i Don Chufo, i va col·laborar amb figures com Pedro Ruiz. A partir dels anys 80, va iniciar la seva carrera literària, destacant en el gènere de la novel·la històrica. Amb obres com “Et donaré la terra” i “Mar de foc”, ambientades a la Barcelona medieval, va aconseguir un gran èxit de vendes, superant el milió d’exemplars i traduint-se a diversos idiomes. Altres títols destacats inclouen “La llei dels justos”, sobre la Barcelona modernista, i “El destí dels herois”, que aborda els conflictes europeus del segle XX. La seva última novel·la, “Res no passa el dia abans”, va ser publicada l’any passat. Lloréns va ser guardonat amb la Medalla d’Honor de Barcelona el 2011. La seva mort ha estat lamentada per l’editorial Penguin Random House i nombrosos lectors.
El Ministeri de Consum, dirigit per Pablo Bustinduy, investigarà una important empresa de venda d’entrades, presumptament Ticketmaster, per possibles irregularitats en la venda online de tiquets pels concerts de Bad Bunny a Espanya el 2026. L’artista porto-riqueny oferirà 12 concerts, dos a Barcelona i deu a Madrid. La investigació sorgeix arran de la denúncia de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), que acusa Ticketmaster de pràctiques “irregulars i abusives” en la fixació de preus, utilitzant un sistema de preus dinàmics que els incrementa segons la demanda i aplicant càrrecs addicionals poc clars. El Ministeri vol determinar si aquests càrrecs addicionals compleixen la legalitat. Aquesta investigació se suma a un expedient informatiu ja obert contra diverses empreses de venda d’entrades online, iniciat després d’una denúncia de l’OCU el 2024 per la repercussió de les despeses de gestió al consumidor. Bustinduy ha afirmat que el preu final ha de ser transparent des del principi i que la nova llei de defensa dels consumidors obligarà a incloure les despeses de gestió en el preu inicial. Tot i les queixes i les dificultats en el procés de compra, les entrades pels concerts de Bad Bunny estan esgotades.