Naver, el gegant tecnològic sud-coreà, ha adquirit la totalitat de Wallapop, la plataforma de compravenda de segona mà, per 370 milions d’euros, valorant l’empresa en 600 milions d’euros. Naver, que ja posseïa un 29,5% de les accions a través del fons Korelya Capital, va completar la compra del 70,5% restant la setmana passada, segons es va informar a la borsa sud-coreana. Aquesta adquisició representa un dels exits més importants de l’ecosistema emprenedor de Barcelona. Rob Cassedy, CEO de Wallapop, continuarà liderant l’empresa, que mantindrà la seva seu a Barcelona i la seva plantilla de 300 treballadors, així com la seva marca. Naver busca reforçar la seva presència a Europa i expandir el seu negoci en el comerç electrònic, considerant Wallapop una plataforma estratègica per al seu creixement al continent. L’operació compta amb el suport de la majoria d’accionistes de Wallapop i s’espera que es completi en els propers mesos, després de rebre les aprovacions regulatòries. Wallapop, fundada el 2013, compta amb 19 milions d’usuaris i prop de 100 milions d’anuncis anuals, havent aconseguit la rendibilitat el 2024 amb més de 100 milions d’ingressos.