ElResum.cat

Baix Ebre

L’autopista AP-7 ha estat escenari de dos accidents greus amb camions implicats en pocs dies al seu pas pel Baix Ebre, causant col·lapses circulatoris severs. El primer incident, un camió cisterna bolcat entre l’Ametlla de Mar i l’Ampolla, va mantenir la via tallada més de 30 hores, una situació agreujada pel descobriment que transportava il·legalment gasoil, fet que investiguen els Mossos d’Esquadra. Pocs dies després, una col·lisió entre tres camions a l’Aldea va provocar la mort d’un conductor, un ferit greu i l’incendi de dos dels vehicles. Aquests successos han evidenciat la perillositat del tram, i com a resposta, el Servei Català de Trànsit (SCT), dirigit per Ramon Lamiel, ha anunciat el desenvolupament d’una nova aplicació amb alertes de veu geolocalitzades per avisar els conductors d’incidències, que es preveu que estigui operativa el 2026 i s’implementarà inicialment a l’AP-7.

Un camió cisterna bolcat a l’autopista AP-7, entre l’Ampolla i l’Ametlla de Mar, va provocar cues quilomètriques i el tall de la via durant 33 hores entre dissabte al migdia i diumenge a la nit. La complexitat i la durada de l’operació de retirada es van deure principalment al descobriment que la documentació de la càrrega era falsa. El vehicle no transportava oli industrial, com s’indicava, sinó 29.000 litres de gasoil. Aquesta troballa va obligar a activar un protocol de seguretat específic i la intervenció d’unitats especialitzades dels Bombers de la Generalitat, inclòs el Grup d’Intervencions en Riscos Tecnològics (GRIT), per realitzar el transvasament del combustible de manera segura. La situació es va complicar encara més perquè el conductor va patir un traumatisme cranioencefàlic i no va poder ser interrogat.