El grup El Último de la Fila, liderat per Manolo García i Quimi Portet, ha tornat als escenaris de Barcelona amb un concert a l’Estadi Olímpic Lluís Companys gairebé 30 anys després de la seva dissolució. Davant de més de 55.000 espectadors i malgrat la intensa pluja que va caure durant tota l’actuació, la qual Manolo García va descriure com una “pista de patinatge”, la banda va oferir un espectacle nostàlgic de gairebé dues hores i mitja. El repertori va incloure grans èxits com Querida Milagros i Como un burro amarrado en la puerta del baile, a més de cançons de la seva etapa anterior com a Los Burros. Aquest esdeveniment, amb les entrades exhaurides, va ser el segon de la seva gira de retorn i va reafirmar la forta connexió del grup amb el seu públic.
L’àrea de Barcelona ha estat escenari de dos crims mortals per arma blanca. A Esplugues de Llobregat, un home va ser detingut per l’assassinat d’una dona jove en ple carrer al barri de Finestrelles. L’agressor la va apunyalar i va fugir, ferint altres persones que van intentar aturar-lo, abans de ser arrestat a Barcelona. Els Mossos d’Esquadra han descartat que existís una relació sentimental entre ells i investiguen si va ser un atac a l’atzar. L’Ajuntament d’Esplugues va condemnar els fets i va decretar dos dies de dol. Paral·lelament, al barri del Raval de Barcelona, un menor va ser detingut per la mort d’un home, també apunyalat. La víctima va ser traslladada a l’hospital en estat crític, on va morir posteriorment. La Guàrdia Urbana va localitzar i arrestar el presumpte autor poc després. La Divisió d’Investigació Criminal (DIC) dels Mossos s’ha fet càrrec d’ambdós casos, que es troben sota secret d’actuació.
El pont de l'1 de maig a Catalunya presenta una àmplia oferta cultural i d’oci, amb la XXXX Fira Internacional del Disc de Barcelona com un dels esdeveniments més destacats. Celebrada a l’Estació del Nord, aquesta 40a edició es consolida com una de les cites més importants d’Europa per als amants de la música, reunint prop de 170 expositors nacionals i internacionals. Segons el seu director, Pere Terrassa, l’èxit actual del format físic es deu a un relleu generacional, ja que un públic cada cop més jove s’interessa pel col·leccionisme de vinils, CDs i altres objectes musicals. L’esdeveniment, on es poden trobar des de gangues fins a peces de col·leccionista de gran valor, complementa altres propostes del cap de setmana, com la jornada de portes obertes en diversos museus de la ciutat.
L’activista espanyopalestí resident a Barcelona, Saif Abukeshek, i el brasiler Thiago Ávila continuen detinguts a Israel després que un jutge d’Ashkelon hagi prorrogat la seva retenció dos dies més. Tots dos van ser arrestats en aigües internacionals durant l’assalt a la Flotilla Global Sumud, que havia salpat de Barcelona amb destinació a Gaza. Com a protesta, els activistes han iniciat una vaga de fam i han denunciat maltractaments. El govern israelià els acusa de mantenir vincles amb Hamas a través de l’organització CPPE. El ministre d’Exteriors espanyol, José Manuel Albares, ha qualificat la detenció d’il·legal i n’ha exigit l’alliberament immediat. El consolat espanyol va poder visitar breument Abukeshek, confirmant que presentava ferides lleus però es trobava en un estat de salut “correcte”.
Centenars de persones s’han concentrat davant la seu de la Comissió Europea a Barcelona per exigir l’alliberament de Saif Abukeshek i Thiago Ávila, dos activistes de la Global Sumud Flotilla detinguts per Israel en aigües internacionals. Els dos detinguts, que han estat traslladats a la presó de Shikma, han iniciat una vaga de fam i denuncien haver patit tortures. Durant la protesta, els manifestants han acusat la Unió Europea de “complicitat” amb l’acció israeliana, una crítica secundada pel portaveu Pablo Castilla, que també ha assenyalat Frontex. L’esposa d’Abukeshek, Sally Isa, ha aclarit que ell participava només com a observador. Els concentrats han reclamat als governs d’Espanya i Suècia que emprenguin mesures diplomàtiques per aconseguir la seva immediata posada en llibertat.
La intercepció de la Global Sumud Flotilla per part d’Israel en aigües internacionals ha provocat la detenció de dos dels seus activistes, Saif Abukeshek i Thiago Ávila, i una onada de reaccions polítiques i socials. Mentre la majoria dels 175 tripulants van ser alliberats a Creta, on van denunciar maltractaments per part de les forces israelianes, Abukeshek, resident a Barcelona, va ser traslladat a Israel sota l’acusació de tenir vincles amb Hamas. Aquest fet va desencadenar una manifestació a Barcelona amb més de 300 persones davant del consolat d’Israel, que va acabar amb càrregues dels Mossos d’Esquadra. Figures polítiques com el president espanyol Pedro Sánchez i el de la Generalitat, Salvador Illa, han condemnat l’acció, qualificant-la de “segrest il·legal” i una violació del dret internacional, exigint l’alliberament immediat dels dos retinguts.
- https://naciodigital.cat/societat/carregues-i-llancaments-dobjectes-contra-els-mossos-al-consolat-disrael-a-barcelona.html
- https://naciodigital.cat/internacional/israel-rete-dos-activistes-de-la-flotilla-i-allibera-la-resta-a-creta.html
- https://www.3cat.cat/3catinfo/israel-rete-un-membre-de-la-flotilla-resident-a-barcelona-i-lacusa-de-pertanyer-a-hamas/noticia/3407468/
La companyia Renfe restableix les connexions directes d’alta velocitat que uneixen Barcelona amb Granada i Màlaga, interrompudes des del temporal de febrer que va afectar greument la infraestructura ferroviària a Andalusia. El servei amb Granada es reprèn el 30 d’abril, mentre que el de Màlaga ho farà el 4 de maig, data en què també s’activarà una segona freqüència diària entre Barcelona i Sevilla. Aquesta recuperació, possible després de les reparacions per l’esfondrament d’un talús, millora significativament la mobilitat per a turisme i negocis, ja que elimina la necessitat de fer transbord a Madrid. Tot i la normalització, Renfe ha hagut de realitzar ajustos en els horaris a causa de les condicions actuals de la infraestructura, que inclouen trams de via única. La mesura també inclou la reactivació dels serveis Avant andalusos i la línia Madrid-Màlaga.
Els Mossos d’Esquadra han dut a terme diverses operacions recents contra grups criminals especialitzats en robatoris a Catalunya, resultant en la detenció de nombrosos individus amb un extens historial delictiu. A l’àrea de Barcelona, s’ha desarticulat una xarxa de set persones responsable de 17 robatoris en polígons industrials, amb un botí proper als 100.000 euros, que blanquejaven comprant vehicles de luxe i dels quals feien ostentació a les xarxes socials. En una altra actuació a la capital catalana, en col·laboració amb la Guàrdia Urbana, es van detenir quatre homes després d’una persecució a la Ronda Litoral; havien robat en una botiga de telefonia mitjançant la tècnica del butró. Finalment, a Vila-seca, tres homes van ser arrestats al polígon industrial Alba quan es disposaven a sostreure combustible d’autobusos, intentant eludir la policia amb identitats falses.
- https://www.3cat.cat/3catinfo/roben-amb-un-butro-una-botiga-de-telefonia-de-barcelona-i-els-detenen-despres-duna-fugida-de-pellicula/noticia/3406404/
- https://www.elperiodico.cat/ca/tarragona/20260424/detinguts-tres-homes-a-vila-seca-129488809
- https://www.3cat.cat/3catinfo/set-detinguts-per-robar-material-en-poligons-industrials-i-fer-ne-ostentacio-a-les-xarxes-socials/noticia/3405225/
- https://naciodigital.cat/societat/quatre-detinguts-mentre-fugien-despres-de-cometre-un-butro-a-una-botiga-de-telefonia-de-barcelona-2026-04-25.html
Un home de 67 anys ha estat detingut a Barcelona com a presumpte autor de la mort violenta de la seva mare, de 92 anys. Els fets van tenir lloc en un centre sociosanitari del districte de Sant Andreu, on la víctima estava ingressada. Va ser el mateix fill qui va alertar els serveis d’emergència a través d’una trucada al 112 per confessar el crim. Agents dels Mossos d’Esquadra es van desplaçar al lloc, van verificar els fets i van procedir a la seva detenció. La Divisió d’Investigació Criminal (DIC) del cos policial ha obert una investigació per esclarir les causes del succés. Tant el Departament d’Igualtat i Feminisme com l’Ajuntament de Barcelona han condemnat l’acte, qualificant-lo de feminicidi i assenyalant que es tracta del primer d’aquestes característiques registrat a Catalunya durant l’any 2026.
El president de la Generalitat, Salvador Illa, i el ministre de la Presidència, Félix Bolaños, han presentat els resultats positius del pla de xoc contra la multireincidència, fruit de la col·laboració entre administracions. Gràcies a aquesta estratègia, els delictes físics s’han reduït un 8% i els digitals un 2,9% durant els primers mesos de 2026. Una peça clau ha estat el Pla Kanpai dels Mossos d’Esquadra, que ha aconseguit disminuir l’activitat dels delinqüents reincidents en un 40%. A més, s’ha reforçat el sistema judicial, aconseguint un augment del 40% en les sentències a Barcelona i una agilització dels judicis. L’ofensiva es complementarà amb l’ampliació de la plantilla dels Mossos fins als 25.000 agents el 2030 i la creació de 180 noves unitats judicials, tal com han destacat la consellera Núria Parlon i el conseller Ramon Espadaler.
- https://naciodigital.cat/politica/illa-reivindica-ma-dura-contra-la-multireincidencia-ja-no-surt-a-compte-a-catalunya.html
- https://www.3cat.cat/3catinfo/el-president-illa-i-el-ministre-bolanos-presenten-els-resultats-del-pla-de-xoc-contra-la-multireincidencia/noticia/3406139/
- https://naciodigital.cat/politica/el-pla-de-xoc-permet-un-40-mes-de-sentencies-contra-els-multireincidents-a-barcelona.html