ElResum.cat

C-31

Dos accidents mortals han elevat la xifra de víctimes a les carreteres catalanes. Dimarts a la tarda, un motorista va morir a Deltebre després de sortir de la carretera TV-3451 i caure a un canal. Dijous a la nit, un jove de 18 anys va perdre la vida a l’Hospitalet de Llobregat, a la C-31, en ser atropellat per un vehicle mentre feia el comunicat d’un xoc previ amb un altre turisme. Amb aquests dos sinistres, el nombre total de morts per accident de trànsit a Catalunya des de principi d’any ascendeix a 51, segons dades del Servei Català de Trànsit. Aquestes xifres confirmen la preocupant vulnerabilitat del col·lectiu de motoristes, ja que 22 de les víctimes mortals pertanyien a aquest grup, una tendència que ja es va evidenciar durant el cap de setmana de la Segona Pasqua.

La Fiscalia d’Odi i Discriminació ha obert diligències d’investigació contra l’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, arran del desallotjament de l’antic institut B9, que va deixar sense llar unes 400 persones, majoritàriament migrants subsaharians. L’actuació judicial sorgeix d’una denúncia penal presentada per l’eurodiputat dels Comuns, Jaume Asens, que acusa Albiol de possibles delictes com la denegació de servei públic per motius discriminatoris, desobediència a l’autoritat judicial i prevaricació administrativa. La denúncia subratlla que l’Ajuntament de Badalona no va oferir una alternativa habitacional als afectats, tot i que una ordre judicial ho exigia, i assenyala la “tolerància institucional” de l’alcalde davant la pressió veïnal. A més, es destaquen les seves polèmiques declaracions als veïns, com “feu el que considereu”, interpretades com una tolerància implícita a la intimidació.

Després del desallotjament de l’antic Institut B9 de Badalona, que va deixar centenars de persones sense llar, la resposta per atendre els afectats ha recaigut principalment en entitats socials i la solidaritat ciutadana. El Departament de Drets Socials ha activat un dispositiu d’emergència provisional, donant suport econòmic a la Creu Roja per acollir una quinzena de persones a la parròquia Mare de Déu de Montserrat. Paral·lelament, organitzacions com Badalona Acull han habilitat el Casal Antoni Sala i Pont per a un altre grup, mentre que Càritas ha finançat pensions. Aquesta mobilització contrasta amb la postura de l’alcalde Xavier García Albiol, que ha prioritzat els serveis socials per a altres veïns. Entitats com Cuineres per la Pau i CCOO també ofereixen àpats calents i espais de magatzem, mentre desenes de desallotjats continuen dormint sota un pont de la C-31.