ElResum.cat

Protocol Sanitari

El Ministeri de Sanitat ha confirmat un nou cas positiu i asimptomàtic d’hantavirus a l’Hospital Gómez Ulla de Madrid, corresponent a un dels contactes del brot originat al creuer Hondius. Aquesta persona ha estat traslladada a la Unitat d’Aïllament d’Alt Nivell del centre. En canvi, la dona ingressada a l’Hospital Clínic de Barcelona, que va tenir un contacte breu en un avió amb una de les víctimes, ha donat negatiu per tercera vegada en una prova PCR. Gràcies a una actualització del protocol de Sanitat, podrà completar els 14 dies restants de la quarantena total de 42 dies al seu domicili sota un estricte seguiment. Aquesta mesura permet que els contactes asimptomàtics que donin negatiu finalitzin l’aïllament a casa després de 28 dies d’hospitalització.

Una operació de repatriació internacional sense precedents s’ha activat a Tenerife amb l’arribada del creuer MV Hondius, afectat per un brot d’hantavirus. Els 14 passatgers espanyols, entre els quals hi ha cinc catalans, seran els primers a desembarcar per ser traslladats a l’Hospital Central de la Defensa Gómez Ulla de Madrid. Allà se sotmetran a una quarantena obligatòria i revisable en habitacions individuals, sense visites i amb un estricte protocol sanitari que inclou proves PCR periòdiques i control de temperatura. L’operatiu, coordinat pel govern espanyol amb l’Organització Mundial de la Salut (OMS), preveu l’evacuació de ciutadans de més de vint països. El director general de l’OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha viatjat a l’illa i ha llançat un missatge de tranquil·litat, assegurant que el risc per a la salut pública és “baix” i qualificant l’acollida del vaixell com un “acte de solidaritat”.