L’autopista AP-7 ha estat escenari de dos accidents greus amb camions implicats en pocs dies al seu pas pel Baix Ebre, causant col·lapses circulatoris severs. El primer incident, un camió cisterna bolcat entre l’Ametlla de Mar i l’Ampolla, va mantenir la via tallada més de 30 hores, una situació agreujada pel descobriment que transportava il·legalment gasoil, fet que investiguen els Mossos d’Esquadra. Pocs dies després, una col·lisió entre tres camions a l’Aldea va provocar la mort d’un conductor, un ferit greu i l’incendi de dos dels vehicles. Aquests successos han evidenciat la perillositat del tram, i com a resposta, el Servei Català de Trànsit (SCT), dirigit per Ramon Lamiel, ha anunciat el desenvolupament d’una nova aplicació amb alertes de veu geolocalitzades per avisar els conductors d’incidències, que es preveu que estigui operativa el 2026 i s’implementarà inicialment a l’AP-7.
La mobilitat a l’àrea de Barcelona s’ha vist greument afectada per dos incidents de trànsit diferents. A l’autopista AP-7, un accident entre Cerdanyola del Vallès i el Papiol ha provocat el tall d’un carril i ha generat retencions significatives en ambdós sentits: 7 quilòmetres en direcció a Tarragona i 5 quilòmetres cap a Girona, segons ha informat el Servei Català de Trànsit. D’altra banda, a la ciutat de Barcelona, s’ha produït un atropellament mortal a l’avinguda Diagonal, a la cruïlla amb la Gran Via de Carles III. Una menor de 14 anys ha mort en ser envestida per un autobús de l’empresa Monbus. Aquest tràgic succés, que ha obligat a restringir la circulació, representa la novena víctima mortal en accidents de trànsit a la ciutat durant l’any 2025.
Un estudi de l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua), presentat per la consellera Núria Parlon i el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, conclou que els radars fixos són una eina molt eficaç per a la seguretat viària. Entre el 2002 i el 2023, aquests dispositius han evitat 1.610 accidents amb ferits a Catalunya, dels quals 372 van ser greus o mortals, suposant una reducció del 20% en aquesta darrera categoria. L’informe destaca que la seva efectivitat augmenta amb el temps, arribant a una reducció del 50% als dotze anys de la instal·lació, i desmenteix l’anomenat “efecte cangur”, ja que no es desplacen els accidents a zones properes. A més, la disminució de la sinistralitat és especialment notable en el cas dels homes joves d’entre 25 i 44 anys i també ajuda a reduir accidents per distraccions.