El Parlament Europeu ha defensat el dret dels passatgers a portar una maleta de mà i un article personal sense cost addicional, contradient la posició prèvia del Consell de la UE. A principis de juny, els governs de la Unió Europea, amb l’oposició d’Espanya, Alemanya, Portugal i Eslovènia, van acordar limitar la gratuïtat de l’equipatge de mà a les bosses que caben sota el seient. La Comissió de Transports i Turisme de l’Eurocambra proposa unes dimensions màximes de 40 x 30 x 15 cm per a l’article personal i de 100 cm i 7 kg per a la maleta de mà. Aquesta decisió ha estat criticada per la patronal d’aerolínies europees, que argumenta que encarirà els bitllets, mentre que el ministre Pablo Bustinduy l’ha celebrat. L’eurodiputat Vicent Marzà ha acusat el Consell Europeu de cedir als interessos de les aerolínies, que, segons ell, van obtenir 10.000 milions d’euros l’any passat cobrant per l’equipatge de mà. Aquest debat s’emmarca en la reforma del reglament comunitari sobre els drets dels passatgers aeris, pendent des de fa més d’una dècada. La proposta del Parlament Europeu també inclou mesures com garantir que els menors de 12 anys puguin seure amb el seu acompanyant i que els acompanyants de persones amb mobilitat reduïda puguin viatjar sense cost addicional. A més, es busca clarificar les circumstàncies extraordinàries que permeten a les aerolínies denegar indemnitzacions, excloent-ne les vagues del seu personal. El TJUE ja va dictaminar el 2014 que cobrar per l’equipatge de mà és il·legal si compleix requisits raonables. El govern espanyol va multar cinc aerolínies, entre elles Ryanair, EasyJet, Vueling, Volotea i Norwegian, amb 179 milions d’euros per cobrar per l’equipatge de mà. La posició definitiva del Parlament Europeu es votarà al ple a partir del 7 de juliol, i posteriorment s’iniciaran les negociacions amb el Consell de la UE.
- Inici
- Internacional
- Discrepàncies sobre l'equipatge de mà als avions