ElResum.cat

Augmenta el risc d'accidents a les carreteres catalanes

societat

El RACC alerta d'un augment del 5,7% en el risc d'accidents a les carreteres catalanes en els darrers tres anys, trencant amb onze anys de descens. Aquest increment es deu a una pujada del 14% en la sinistralitat amb víctimes mortals o ferits greus, mentre que la mobilitat només ha augmentat un 8%. L'estudi IRAP del RACC revela que les carreteres convencionals multipliquen per quatre la probabilitat d'accidents greus. Les motos estan implicades en el 45% dels sinistres greus, tot i representar només el 2,4% del trànsit. L'Arrabassada, de Barcelona a Sant Cugat, esdevé el tram més perillós, amb totes les seves incidències greus involucrant motos. L'enllaç de l'A-2 amb l'AP-2, la B-20, la B-10 i la C-32 concentra el major nombre d'accidents. Cristian Bardají i Josep Mateu, del RACC, expressen preocupació per aquest canvi de tendència, destacant la importància de les carreteres desdoblades per a la seguretat. David Prat, de la Generalitat, assenyala l'"incivisme" com a factor clau en els accidents de l'Arrabassada. Ramon Lamiel, del Servei Català de Trànsit, defensa les mesures aplicades a l'AP-7 i anuncia l'extensió dels trams amb velocitat variable. L'estudi també destaca l'augment constant d'accidents amb bicicletes des del 2013. La C-25 entre Gurb i Calldetenes es considera el tram més segur.

Resums Relacionats