Increment de la presència del català en el sector comercial i digital
El 2024 ha vist un augment significatiu de la presència del català en l'àmbit comercial i digital a Catalunya. El programa Emmarca't, impulsat pel Departament de Política Lingüística, ha contribuït a aquest progrés, fomentant l'ús del català en diverses marques. El sector de la restauració ha experimentat un salt notable, passant del 40% al 65% en la disponibilitat de serveis digitals en català, amb la incorporació de grans cadenes com McDonald's, Burger King, Ribs i Secrets City Food, així com les principals apps de repartiment a domicili: Glovo, Uber Eats i Just Eat. L'automoció també ha vist un increment en la disponibilitat de manuals en català, arribant al 36%, amb marques com Land Rover, Skoda, Volkswagen i Harley-Davidson incorporant la llengua. El sector de la moda ha sumat marques com Adolfo Domínguez, C&A i Zeeman a l'etiquetatge en català. Finalment, empreses d'electrodomèstics com Electrolux, AEG, Zanussi, LG, DeLonghi i Kenwood, d'informàtica i electrònica com ASUS i Apple, i de logística com GLS i Decathlon també han ampliat la seva oferta en català.