El TJUE confirma el dret a compensació per retards en vols, fins i tot amb intermediaris
El Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) va dictaminar que els passatgers afectats per retards importants en vols tenen dret a compensació, encara que hagin comprat els bitllets a través d'intermediaris. La sentència va sorgir arran del cas de dos passatgers que van patir un retard de més de 22 hores en un vol de Tenerife a Varsòvia i a qui l'aerolínia va denegar la compensació al·legant que no tenien una reserva confirmada i pagada directament amb ells. El TJUE va establir que la targeta d'embarcament és prova suficient d'una reserva confirmada, independentment de si la compra es va fer a través d'un tercer, com una agència de viatges o un operador turístic. A més, el tribunal va rebutjar l'argument de l'aerolínia que els passatgers havien viatjat "gratuïtament o amb un bitllet a preu reduït" perquè la compra l'havia fet una empresa tercera, i va aclarir que aquesta excepció al dret de compensació només s'aplica quan és la mateixa aerolínia qui ofereix aquesta possibilitat. En definitiva, el TJUE va confirmar el dret a la compensació per retards, remarcant que el fet que un tercer hagi pagat el vol no invalida aquest dret.