El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha aprovat el projecte de construcció per desdoblar la carretera N-2 a la variant de Figueres, una obra amb un pressupost de 118,3 milions d’euros. Aquest projecte, llargament reivindicat a l’Alt Empordà durant més de dues dècades, permetrà ampliar la capacitat de la via en un tram de 8,2 quilòmetres entre Figueres Sud i Pont de Molins. La construcció inclou una calçada addicional paral·lela a l’existent, amb dos sentits de circulació separats per una mitjana, i tres nous enllaços amb la C-31, la C-260, i la N-260. El projecte s’emmarca en una estratègia per dotar la comarca d’una variant d’alta capacitat que connecti amb l’AP-7 tant al nord com al sud. Es preveu que les obres durin uns tres anys un cop licitades i adjudicades. Aquesta actuació busca alleujar el trànsit, especialment el de vehicles pesants, i millorar la connectivitat. El projecte, que va iniciar el seu estudi informatiu el 2003 i va obtenir la Declaració d’Impacte Ambiental el 2006, ha patit nombrosos retards. No es tracta d’una duplicació exacta de l’N-2 actual, sinó d’una infraestructura adaptada a estàndards d’alta capacitat. Agustí Badosa, president del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, ha celebrat l’aprovació del projecte. L’obra és crucial per a la mobilitat de l’Empordà, una zona que pateix saturació, sobretot a l’estiu, malgrat el desviament de camions cap a l’AP-7 després de l’eliminació dels peatges el 2021.
Consulta les fonts