L’Ajuntament de Barcelona i el Port de Barcelona han signat un acord per reduir el nombre de terminals de creuers de set a cinc al moll Adossat per al 2030. Aquest acord implica l’enderroc de les terminals públiques A, B i C, i la construcció d’una nova terminal pública amb capacitat per a 7.000 passatgers, prioritzant els creuers de port base i els vaixells petits. Es mantindran les quatre terminals privades, inclosa la terminal G, actualment en construcció. Aquesta reconfiguració, amb una inversió publicoprivada de 185 milions d’euros, reduirà la capacitat màxima de creueristes en un 17%, passant de 37.000 a 31.000 passatgers diaris. L’alcalde Jaume Collboni ha destacat la importància d’aquest acord per posar límits al creixement del turisme de creuers, seguint l’exemple d’altres ciutats europees. El projecte inclou també l’ampliació del pont Porta d’Europa i la creació d’un corredor per a transport públic i vianants. El calendari d’actuacions preveu el tancament de la terminal del moll de Barcelona Sud i l’inici de l’enderroc de la terminal C el 2026, la inauguració de la terminal G i l’inici de la construcció de la nova terminal pública el 2027, i la plena operativitat de la nova terminal C el 2030. José Alberto Carbonell, president del Port, ha anunciat la modernització del moll Adossat amb sistemes OPS per connectar els vaixells a la xarxa elèctrica.