Un accident múltiple a l’autopista AP-7, a l’altura de Llinars del Vallès, ha provocat més de 15 quilòmetres de retencions aquest dissabte al matí. El sinistre, en què s’han vist implicats un camió i dos turismes, ha tingut lloc poc després de les deu del matí al quilòmetre 122 i ha obligat a tallar la via en sentit Barcelona durant gairebé una hora. Segons el Servei Català de Trànsit (SCT), les cues han arribat als 7,5 quilòmetres entre Santa Maria de Palautordera i Llinars en direcció sud i als 8,5 quilòmetres entre Granollers i Llinars en direcció nord. L’SCT ha recomanat l’ús de vies alternatives com la C-32 i la C-60 per evitar la congestió. A més, s’han registrat altres complicacions viàries a l’AP-7 entre Castellbisbal i Castellví de Rosanes, i a la C-32 i N-II a la zona de Tordera.
Un estudi de l’ACN revela que els trajectes en tren de Rodalies i Regionals entre Barcelona i 24 capitals de comarca són ara significativament més lents que l’any 2000, amb increments de temps que en alguns casos arriben a la mitja hora. La línia R4, especialment al seu pas pel Penedès, és una de les més afectades, amb viatges com el de Vilafranca del Penedès que s’han allargat uns 17 minuts. Experts com Adrià Ramírez, de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), i Joan Carles Salmerón, del Centre d’Estudis del Transport, atribueixen aquesta involució a una manca d’inversió crònica i a la saturació de la xarxa. L’augment de freqüències i parades, sense un increment de la capacitat de les vies, ha provocat la desaparició de trens semidirectes. A més, obres actuals com les del Corredor Mediterrani agreugen la situació. La solució, segons els especialistes, passa per construir noves vies d’avançament per recuperar la velocitat i l’eficiència del servei.
La segona fase de l’operació sortida de Setmana Santa ha estat marcada per un desplaçament previst de 560.000 vehicles des de l’àrea metropolitana de Barcelona, provocant retencions significatives. L’autopista AP-7 ha estat la via més afectada, amb cues de fins a onze quilòmetres a causa de l’elevat volum de trànsit i diversos accidents. Altres carreteres com la C-16 i la B-23 també han registrat complicacions. Per tal de facilitar la circulació, el Servei Català de Trànsit ha implementat mesures especials, destacant l’habilitació de gairebé 100 quilòmetres de carrils addicionals a l’AP-7 amb la velocitat limitada a 100 km/h. El dispositiu de seguretat s’ha reforçat amb més d’un miler de controls dels Mossos d’Esquadra i vigilància aèria. Per a l’operació tornada, s’espera el retorn d’uns 590.000 vehicles.
Coincidint amb el Dia Mundial de la Conscienciació sobre l’Autisme, l’associació Aprenem Autisme denuncia la greu manca de recursos i suport per a les persones autistes en arribar a l’edat adulta, una etapa que descriuen com un “desert”. Malgrat els avenços en visibilitat i diagnòstic infantil, les famílies alerten que els serveis disminueixen o desapareixen quan els seus fills es fan grans, deixant-les en una situació d’abandonament. Per això, reclamen al Govern un pacte nacional per a les persones amb autisme i la creació d’un registre oficial per conèixer les necessitats reals del col·lectiu, que s’estima en un de cada 81 catalans. Les principals barreres inclouen la transició a la vida laboral, la manca d’habitatges adaptats com els pisos compartits amb mentoria, i un sistema que no ofereix un acompanyament continu al llarg de la vida.
El Govern espanyol, la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) i el Defensor del Poble han signat un protocol per establir un mecanisme de reparació per a les víctimes d’abusos sexuals en l’àmbit de l’Església els casos de les quals han prescrit. L’acord, rubricat per figures clau com el ministre Félix Bolaños, el president de la CEE, Luis Argüello, i el Defensor del Poble, Ángel Gabilondo, permetrà presentar sol·licituds a partir del 15 d’abril. Serà el Defensor del Poble qui avaluarà cada cas individualment per determinar una proposta de reparació, que podrà ser econòmica, simbòlica o restaurativa, i serà finançada íntegrament per l’Església. Un punt clau del pacte és que no fixa barems ni quanties econòmiques predeterminades. Aquest acord arriba després de tensions en la negociació, superant la reticència inicial de l’Església a incloure les víctimes que ja havien utilitzat el seu canal intern, el PRIVA.
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha ordenat l’execució provisional de la sentència que anul·la una part significativa del decret de règim lingüístic educatiu de la Generalitat, dissenyat per protegir el català com a llengua vehicular. Aquesta mesura, sol·licitada per l’Assemblea per una Escola Bilingüe de Catalunya, implica la nul·litat provisional d’11 articles que estableixen el català com a llengua d’ús normal en l’ensenyament, l’administració i els materials didàctics. El tribunal argumenta que la normativa no garanteix adequadament la presència del castellà. Malgrat que la sentència original no és ferma i hi ha un recurs pendent, la seva aplicació s’avança. No obstant això, el TSJC ha rebutjat altres peticions de l’entitat, com la d’imposar un control directe sobre el Departament d’Educació. En resposta, el sindicat USTEC ha exigit una reunió urgent per garantir la seguretat jurídica del professorat i ha anunciat que no acatarà la resolució.
La ràpida actuació dels funcionaris del Centre Penitenciari Brians 2, a Sant Esteve Sesrovires, ha frustrat aquesta matinada l’intent de fugida de dos interns del Departament Especial de Règim Tancat (DERT). Els presos van intentar escapar-se a través de la teulada, per la qual cosa van retirar uns plafons de llum del sostre per accedir a les golfes de l’edifici. El personal penitenciari va detectar la incidència de manera immediata durant el torn de nit, activant els protocols de seguretat i localitzant els reclusos en pocs minuts en aquest espai. La intervenció va evitar que completessin el seu pla i es va dur a terme sense incidents greus. Un cop retinguts i retornats al DERT, el Departament de Justícia ha autoritzat el seu trasllat a altres centres penitenciaris, tal com estableix el procediment habitual per a aquestes situacions.
Els Mossos d’Esquadra investiguen dues morts violentes ocorregudes durant el cap de setmana a Olot i a l’Hospitalet de Llobregat. A la capital de la Garrotxa, un home de 31 anys va ser trobat sense vida amb ferides d’arma blanca la matinada de diumenge al barri de Sant Miquel. La investigació de la Divisió d’Investigació Criminal va culminar dies després amb la detenció de dos homes de 18 i 34 anys com a presumptes autors del crim. D’altra banda, a l’Hospitalet, un home de 28 anys va morir dissabte a la nit en una baralla a l’avinguda d’Isabel la Catòlica, on una altra persona va resultar ferida i va ser hospitalitzada. En ambdós casos, el Sistema d’Emergències Mèdiques va intervenir i les investigacions es troben sota secret d’actuacions per esclarir els fets.
- https://www.3cat.cat/3catinfo/investiguen-la-mort-violenta-dun-home-aquesta-matinada-a-olot/noticia/3400963/
- https://naciodigital.cat/societat/un-home-mor-en-una-baralla-a-lhospitalet-de-llobregat-2026-03-29.html
- https://www.3cat.cat/3catinfo/detinguts-dos-homes-per-la-mort-dun-altre-a-olot-el-cap-de-setmana/noticia/3401661/
La multinacional Nestlé ha confirmat el robatori d’un camió que transportava 12 tones de xocolatines KitKat, una càrrega de més de 400.000 unitats d’una nova gamma del producte. El vehicle va desaparèixer la setmana passada durant el seu trajecte des del centre d’Itàlia cap a Polònia, on havia de distribuir la mercaderia per diversos països europeus. Actualment, tant el camió com les xocolatines continuen sense ser localitzats. Nestlé col·labora amb les autoritats i adverteix que els productes podrien acabar en circuits de venda no autoritzats. Per identificar-los, l’empresa ha destacat que cada unitat compta amb un codi de lot únic que permet rastrejar-la. Qualsevol persona que escanegi un dels productes robats rebrà instruccions per contactar amb la companyia, que va afegir amb humor que, tot i “agrair el gust excepcional dels delinqüents”, el robatori de mercaderies és un problema creixent.
El Servei Català de Trànsit i els Mossos d’Esquadra han posat en marxa un dispositiu especial per a l’operació sortida de Setmana Santa, dividit en dues fases, davant la previsió d’una “eclosió de mobilitat”. S’estima la sortida de prop de 580.000 vehicles de l’àrea metropolitana de Barcelona durant el primer cap de setmana cap a zones de muntanya i costa, un flux que ja ha causat retencions a vies principals com l’AP-7. Per gestionar la congestió, s’han habilitat carrils addicionals i s’han aplicat restriccions a vehicles pesants. La principal novetat és un acord amb aplicacions de navegació com Google i Waze per evitar que suggereixin dreceres per vies locals i col·lapsin municipis petits. El dispositiu compta amb 1.669 agents i més de mil controls per garantir la seguretat viària.
- https://www.3cat.cat/3catinfo/operacio-sortida-de-setmana-santa-mes-de-mig-milio-de-vehicles-sortiran-de-larea-de-barcelona/noticia/3401919/
- https://www.elperiodico.cat/ca/societat/20260327/els-gps-indicaran-dreceres-conflictives-128464288
- https://naciodigital.cat/societat/cues-quilometriques-a-les-carreteres-catalanes-en-loperacio-sortida-per-setmana-santa.html