La matinada de dimecres a dijous s’ha produït un accident mortal a l’autopista AP-7, al seu pas per la Granada (Alt Penedès), on ha mort el conductor d’una motocicleta. La víctima és un home de 43 anys i veí de Santa Coloma de Gramenet. Els serveis d’emergència, incloent-hi set patrulles dels Mossos d’Esquadra, una dotació dels Bombers de la Generalitat i dues unitats del SEM, van ser activats cap a les dues de la matinada. Aquest sinistre eleva a 32 les víctimes mortals a les vies interurbanes de Catalunya durant aquest any. Una dada destacada pel Servei Català de Trànsit és que gairebé la meitat d’aquestes morts, un total de 14, corresponen a motoristes. Els Mossos d’Esquadra han iniciat una investigació per determinar les causes exactes de l’accident.
La companyia Renfe restableix les connexions directes d’alta velocitat que uneixen Barcelona amb Granada i Màlaga, interrompudes des del temporal de febrer que va afectar greument la infraestructura ferroviària a Andalusia. El servei amb Granada es reprèn el 30 d’abril, mentre que el de Màlaga ho farà el 4 de maig, data en què també s’activarà una segona freqüència diària entre Barcelona i Sevilla. Aquesta recuperació, possible després de les reparacions per l’esfondrament d’un talús, millora significativament la mobilitat per a turisme i negocis, ja que elimina la necessitat de fer transbord a Madrid. Tot i la normalització, Renfe ha hagut de realitzar ajustos en els horaris a causa de les condicions actuals de la infraestructura, que inclouen trams de via única. La mesura també inclou la reactivació dels serveis Avant andalusos i la línia Madrid-Màlaga.
La jornada d’aquest dimecres va estar marcada per tres successos mortals a Catalunya. A Barcelona, un home de 92 anys va morir per inhalació de fum en un incendi declarat al seu pis de la Gran Via, les causes del qual estan sent investigades pels Mossos d’Esquadra. Paral·lelament, a les carreteres tarragonines es van produir dos accidents mortals. A Aiguamúrcia, un ciclista de 44 anys va ser atropellat mortalment per un conductor que va fugir del lloc dels fets però que posteriorment va ser localitzat i detingut. Finalment, a la Pobla de Mafumet, un vianant va perdre la vida en ser envestit per un camió cisterna que, per causes que s’investiguen, es va desfrenar dins del Polígon Químic i va travessar la tanca perimetral. Aquests sinistres viaris eleven a 31 el nombre de víctimes mortals a les carreteres catalanes enguany.
- https://www.3cat.cat/3catinfo/mor-un-ciclista-atropellat-a-aiguamurcia-i-detenen-el-conductor-del-turisme-que-va-fugir/noticia/3405971/
- https://naciodigital.cat/societat/mor-un-home-de-92-anys-en-un-incendi-dhabitatge-a-barcelona.html
- https://www.3cat.cat/3catinfo/mor-un-vianant-atropellat-per-un-camio-cisterna-a-la-t-750-a-la-pobla-de-mafumet/noticia/3407153/
El president Salvador Illa ha defensat al Parlament una polèmica prova pilot per introduir Mossos d’Esquadra de paisà als centres educatius que ho sol·licitin voluntàriament. Illa ha emmarcat la mesura com una “prova de concepte” que serà avaluada i ha subratllat que, si cap centre la demana, no s’aplicarà. No obstant això, la iniciativa ha generat un rebuig frontal per part de l’oposició. Partits com Junts, ERC, els Comuns i la CUP acusen el Govern d’estigmatitzar les escoles i de respondre a conflictes socials amb més policia en lloc de destinar-hi més recursos educatius, com psicòlegs o personal de suport. Aquesta controvèrsia s’afegeix a la crisi del sector, agreujada per la convocatòria de 17 dies de vaga contra l’acord laboral que el Govern va signar amb CCOO i UGT.
També et pot interessar
El judici de l’Operació Kitchen avança amb declaracions clau que revelen una presumpta trama parapolicial orquestrada des del Ministeri de l’Interior del govern de Mariano Rajoy. L’objectiu era espiar l’extresorer del PP, Luis Bárcenas, per sostreure-li documentació comprometedora sobre la “caixa B” del partit. Les anotacions de l’excomissari José Manuel Villarejo detallen l’operatiu, incloent-hi la captació del xofer Sergio Ríos i la implicació del secretari d’Estat Francisco Martínez. En contrast, exdirigents com Soraya Sáenz de Santamaría i Javier Arenas han negat al judici tenir coneixement de l’operació o de la participació del CNI. El fill de l’extresorer, Guillermo Bárcenas, ha corroborat els seguiments i ha declarat que el seu pare li va parlar d’una gravació d’una reunió amb Rajoy i Arenas sobre el finançament il·legal del partit.
El ministre de la Presidència i Justícia, Félix Bolaños, ha anunciat la creació de 35 noves places de fiscals a Catalunya, com a part d’un pla estatal per incorporar 200 nous fiscals a tot Espanya. Aquesta mesura, considerada la major ampliació de la història del ministeri públic, suposarà un increment del 8% de la plantilla catalana, que passarà de 433 a 468 membres, un creixement equivalent al dels darrers set anys. El conseller de Justícia, Ramon Espadaler, ha valorat positivament la iniciativa, afirmant que permetrà millorar l’eficiència del sistema i reduir terminis. La distribució de les places es coordinarà amb la Fiscalia Superior de Catalunya i es basarà en les càrregues de treball en lloc de criteris demogràfics. Aquest reforç, amb una inversió de més de 22 milions d’euros, se suma a la creació prèvia de noves places judicials.
Una denúncia pel mal estat d’un gos va conduir la Unitat Regional de Medi Ambient dels Mossos d’Esquadra a una finca de Cassà de la Selva el passat 10 d’abril. Allà van descobrir una gossera que operava sense permís i allotjava 18 gossos en condicions higièniques i de manteniment deficients. En una inspecció posterior, els agents van localitzar una trapa oculta a terra que donava accés a un soterrani. En aquest espai subterrani es va trobar una plantació interior amb 176 plantes de marihuana de gairebé un metre d’alçada i en fase avançada de floració, equipada amb un sofisticat sistema de llums, ventilació i climatització. Arran de la troballa, es va procedir a la detenció del responsable de la instal·lació, un home de 52 anys sense antecedents, per un presumpte delicte contra la salut pública, que serà citat a declarar davant del jutjat de guàrdia de Girona.
El pròxim 27 d’abril, a les 13:00 hores, Loteries de Catalunya celebrarà el sorteig especial de La Grossa de Sant Jordi 2026. Aquest esdeveniment posa en joc un premi extraordinari de 2 milions d’euros per al bitllet que encerti les cinc xifres i el número de sèrie. A més, s’atorgarà un primer premi de 50.000 euros per a les cinc xifres, un segon premi de 20.000 euros i un tercer premi de 10.000 euros, juntament amb premis menors per a terminacions i aproximacions. Els bitllets, amb un preu de 5 euros, es poden adquirir fins a les 12:00 del mateix dia del sorteig a la xarxa de punts de venda de Loteries de Catalunya i a través del seu web oficial, on també es poden sol·licitar números específics. Per a aquesta edició s’han posat a la venda 80.000 números diferents.
Els Mossos d’Esquadra han dut a terme diverses operacions recents contra grups criminals especialitzats en robatoris a Catalunya, resultant en la detenció de nombrosos individus amb un extens historial delictiu. A l’àrea de Barcelona, s’ha desarticulat una xarxa de set persones responsable de 17 robatoris en polígons industrials, amb un botí proper als 100.000 euros, que blanquejaven comprant vehicles de luxe i dels quals feien ostentació a les xarxes socials. En una altra actuació a la capital catalana, en col·laboració amb la Guàrdia Urbana, es van detenir quatre homes després d’una persecució a la Ronda Litoral; havien robat en una botiga de telefonia mitjançant la tècnica del butró. Finalment, a Vila-seca, tres homes van ser arrestats al polígon industrial Alba quan es disposaven a sostreure combustible d’autobusos, intentant eludir la policia amb identitats falses.
- https://www.3cat.cat/3catinfo/roben-amb-un-butro-una-botiga-de-telefonia-de-barcelona-i-els-detenen-despres-duna-fugida-de-pellicula/noticia/3406404/
- https://www.elperiodico.cat/ca/tarragona/20260424/detinguts-tres-homes-a-vila-seca-129488809
- https://www.3cat.cat/3catinfo/set-detinguts-per-robar-material-en-poligons-industrials-i-fer-ne-ostentacio-a-les-xarxes-socials/noticia/3405225/
- https://naciodigital.cat/societat/quatre-detinguts-mentre-fugien-despres-de-cometre-un-butro-a-una-botiga-de-telefonia-de-barcelona-2026-04-25.html
L’any 2025, el sector públic de Catalunya va experimentar un augment significatiu de les ciberamenaces, amb un total de 9.100 milions d’intents d’atac registrats per l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya. D’aquests, 6.544 van superar les barreres inicials i es van convertir en incidents gestionats, gairebé el doble que l’any anterior. Segons la directora de l’agència, Laura Caballero, aquest increment respon tant a la sofisticació creixent de les amenaces globals com a la millora en les capacitats de detecció de l’organisme. Els sectors més afectats van ser les universitats i el sector sanitari, on l’error humà es va identificar com l’origen del 80% dels casos, sovint resultant en la fuita de credencials. Malgrat l’elevat volum d’incidents, només 26 van ser considerats greus i van requerir la formació d’un comitè de crisi.