La Guàrdia Civil ha descobert en un supermercat de Barcelona la venda de mel de la marca Royal Honey adulterada amb sildenafil, el principi actiu de la Viagra. La troballa va ser casual, durant una operació contra el frau elèctric que afectava diversos establiments. En total, es van confiscar 246 sobres d’aquest producte d’origen tailandès en dues actuacions. Després de la primera confiscació de 160 sobres, els agents van comprovar que el local continuava venent el producte. L’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris va confirmar la presència del fàrmac, classificant la mel com un medicament no autoritzat pel greu risc que suposa per a la salut el seu consum sense supervisió. El responsable de l’establiment està sent investigat per un presumpte delicte contra la salut pública.
La ciutat de Barcelona ha estat escenari de dos homicidis en pocs dies. Al districte de Sant Martí, un home de 44 anys ha mort a l’Hospital del Mar cinc dies després de ser tirotejat al passeig del Taulat. Els Mossos d’Esquadra investiguen el cas com un homicidi consumat i la principal hipòtesi apunta a una venjança entre grups criminals. D’altra banda, al districte d’Horta-Guinardó, un altre home va morir apunyalat mentre intentava separar una baralla al barri de Sant Genís dels Agudells. El presumpte autor d’aquesta agressió mortal s’ha entregat voluntàriament a les dependències policials, tot i que la investigació continua oberta per esclarir les circumstàncies exactes dels fets. Ambdós casos estan sota investigació policial per determinar-ne tots els detalls.
El personal del Consorci de Biblioteques de Barcelona, representat pels sindicats Intersindical i CGT, ha convocat una sèrie de mobilitzacions i vagues que culminen durant la setmana de Sant Jordi. La protesta sorgeix del rebuig al nou conveni de l’Ajuntament de Barcelona i del malestar acumulat per la “mala gestió” i la precarietat laboral. Els treballadors denuncien una greu manca de conciliació, jornades de fins a onze hores, plantilles sota mínims i un menyspreu cap al col·lectiu. El calendari d’accions inclou una vaga de 24 hores i una vaga indefinida cada dissabte a partir del 25 d’abril, a la qual també se sumen les biblioteques de la Diputació de Barcelona. Entre les seves exigències hi ha una negociació específica per millorar les condicions, a més de la dimissió del gerent Ferran Burguillos i del regidor Xavier Marcé.
La Policia Nacional ha detingut a Santa Coloma de Gramenet un professor d’educació primària de 62 anys per la possessió i distribució de pornografia infantil. L’home, que exercia en una escola de Granollers però es trobava de baixa mèdica en el moment de l’arrest, va ser identificat després que els investigadors detectessin que compartia material il·legal a través de xarxes P2P com eDonkey. Durant l’escorcoll del seu domicili, autoritzat judicialment, els agents van intervenir un volum massiu de material, concretament més de 100.000 arxius amb un pes superior als 3 TB. L’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet ha emès un comunicat condemnant els fets, expressant el seu rebuig absolut i aclarint que el detingut no treballava en cap centre educatiu de la ciutat.
La rebaixa de l’IVA dels carburants aplicada pel govern espanyol ha provocat un augment del 22% en el nombre de conductors francesos que es desplacen a les benzineres de la Jonquera (Alt Empordà). Segons Màrius Fàbrega, del Grup Tramuntana, aquest fenomen ha atret clients de zones més allunyades de Perpinyà, que aprofiten un estalvi de fins a 60 cèntims per litre. Malgrat l’increment de clients, s’ha detectat un lleuger descens del 4% en els litres per vehicle a causa de l’encariment global del preu del cru. Els consumidors francesos consideren la mesura molt positiva i reclamen a l’Elisi que apliqui una política fiscal similar. Les estacions de servei han hagut d’ajustar les seves comandes per fer front a la demanda creixent, sense que s’hagin produït problemes de subministrament.
La ciutat de Barcelona va viure dos incendis durant la jornada de diumenge que van requerir la intervenció dels serveis d’emergències. Al matí, un foc es va declarar al terrat de l’Hotel Pulitzer, situat a prop de la plaça de Catalunya, i va ser extingit ràpidament pels Bombers de Barcelona. A conseqüència d’aquest incident, un treballador va ser atès pel SEM per inhalació de fum. Hores més tard, a la tarda, un incendi de vegetació es va originar en una zona de difícil accés a la muntanya de Montjuïc. Les flames van generar una gran columna de fum i van provocar el desallotjament preventiu del Castell de Montjuïc i l’aturada del telefèric. En les tasques d’extinció, que van finalitzar amb el foc controlat al vespre, hi van participar diverses dotacions dels Bombers de Barcelona amb el suport aeri dels Bombers de la Generalitat.
- https://www.3cat.cat/3catinfo/desatllotgen-el-castell-de-montjuic-per-un-incendi-a-la-muntanya/noticia/3405302/
- https://naciodigital.cat/societat/un-incendi-crema-al-terrat-de-lhotel-pulitzer-de-barcelona.html
- https://naciodigital.cat/societat/un-incendi-obliga-a-desallotjar-el-castell-de-montjuic.html
Un motorista de 52 anys, veí de Tordera, va morir dissabte a la tarda en un accident de trànsit a la carretera C-32, al seu pas per Palafolls (Maresme). El sinistre va tenir lloc al punt quilomètric 130, quan, per causes que encara s’estan investigant, la motocicleta va patir una sortida de via. L’avís de l’accident es va rebre a les 18:37 hores i va mobilitzar un operatiu format per quatre patrulles dels Mossos d’Esquadra, dues dotacions dels Bombers de la Generalitat i dues ambulàncies del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM). Segons ha informat el Servei Català de Trànsit, amb aquesta víctima mortal, la xifra de persones que han perdut la vida a les carreteres catalanes aquest any s’eleva a 27, de les quals 12 eren motoristes, fet que evidencia la vulnerabilitat d’aquest col·lectiu.
Els Mossos d’Esquadra investiguen la mort violenta d’un home de 53 anys a Barcelona, que va tenir lloc dissabte a la nit al districte d’Horta-Guinardó. Els fets es van produir al voltant de dos quarts d’onze en el marc d’una baralla amb diverses persones implicades al barri de Sant Genís dels Agudells, a prop de la plaça de Meguidó. La víctima va ser trobada amb ferides de molta gravetat i, tot i ser traslladada d’urgència a un centre hospitalari en estat crític, va acabar morint. La Divisió d’Investigació Criminal (DIC) de la regió policial de Barcelona s’ha fet càrrec del cas per esclarir les circumstàncies de l’agressió mortal i identificar i detenir l’autor o autors. La investigació es troba sota secret d’actuacions per tal de no interferir en les indagacions.
Durant el primer trimestre de l’any, els Mossos han imposat 28 multes per circular de manera indeguda pel carril del mig en autopistes i autovies, una xifra que representa la meitat de les sancions registrades en el mateix període de l’any anterior. Segons dades del Servei Català de Trànsit, aquesta infracció greu, multada amb 200 euros sense retirada de punts, és sovint desconeguda per molts conductors, que la cometen per una falsa sensació de seguretat. La majoria de les multes es concentren a l’AP-7. Les autoritats adverteixen que aquesta pràctica augmenta el risc d’accidents, ja que obliga altres vehicles a realitzar maniobres complexes de dos carrils per avançar i dificulta l’accés al voral en cas d’avaria. Les sancions per avançar per la dreta també han disminuït a la meitat.
Segons dades del Servei Català de Trànsit (SCT), a Catalunya existeix un alt percentatge de multes de trànsit impagades, especialment entre els conductors amb domicili a l’estranger. En els darrers tres anys, un 58,3% d’aquests conductors no han abonat les seves sancions, una xifra molt superior al 34% dels residents a Espanya. En conjunt, el 36,4% de totes les multes imposades entre 2023 i 2025 no es van pagar voluntàriament. El director de l’SCT, Ramon Lamiel, ha explicat que els impagaments de residents es gestionen per via executiva a través de l’Agència Tributària de Catalunya, mentre que per als estrangers s’utilitza una empresa externa per facilitar el cobrament, ja que el procés formal és complex i costós. Per demarcacions, Tarragona lidera els impagaments voluntaris amb un 41,1%, mentre que Lleida registra la taxa més baixa.